hirdetés

Nielsen: valószínűtlen a hagyományos tévészolgáltatások eltűnése

Nielsen: valószínűtlen a hagyományos tévészolgáltatások eltűnése
Nielsen: valószínűtlen a hagyományos tévészolgáltatások eltűnése

Budapest, 2016. március 16., szerda (MTI) – A médiakínálat gyors fejlődése, a csak online video szolgáltatások népszerűségének ellenére valószínűtlen, hogy eltűnne akár a hálózati, kábeles, vagy műholdas tartalomszolgáltatás – derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb felméréséből.

 

Az MTI-hez szerdán eljuttatott összegzés szerint a magyar nézők 86 százaléka fizet elő kábeles vagy műholdas adások vételére, Európában átlagosan 65, világszerte pedig 72 százalék.

A válaszadó magyarok csupán 3 százaléka fizet online “video on demand” (VOD) szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni. Az átlag Európában 11, míg a hatvanegy vizsgált országban globálisan 26 százalék, a rangsort pedig Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti 35, illetve 32 százalékos aránnyal.

A több mint 30 ezer megkérdezett internethasználó többsége, 68 százaléka nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt, azzal a céllal, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, 32 százalék viszont megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát. Magyarországon a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni, az európai átlag pedig 83 százalék.

A Nielsen szerint a legtöbb néző számára az online és hagyományos szolgáltatások nem zárják ki, hanem kiegészítik egymást.

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail